I. Postanowienia ogólne
II. Definicje
III. Rodzaj i zakres usług elektronicznych
IV. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
V.Warunki zawierania umowy sprzedaży
VI. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
VII. Tryb postępowania reklamacyjnego
VIII. Prawo odstąpienia od umowy
IX. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców na prawach konsumenta
X. Własność intelektualna
XI. Odpowiedzialność
XII. Postanowienia końcowe
8.2. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
8.3. Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r.
8.4. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
III. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1.1. prowadzenie Konta,
1.2. Wyszukiwarka,
1.3. Newsletter,
1.4. zawieranie Umów Sprzedaży.
1.2. Sprzedawcy są zobowiązani do prezentowania Produktów nowych, wolnych od wad prawnych i legalnie wprowadzonych na rynek polski.
1.3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie u danego Sprzedawcy, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
1.4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Serwisu podana jest w złotych polskich (PLN), zawiera wszystkie niezbędne składniki i jest wartością brutto. 1.5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Serwisu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
1.6. Zamówienia Produktów oferowanych przez Sprzedawcę można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Serwis annadyjak.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
1.7. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Serwisie. 1.8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Serwisie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
2.1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Serwis sposobem, zgodnie pkt. 1.6 niniejszego rozdziału.
2.2. Po złożeniu Zamówienia niezwłocznie przesyłana jest wiadomość elektroniczna o potwierdzeniu jego otrzymania.
2.3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
2.4. W przypadku potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji wiadomość ta zawiera: a) potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
2.5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji, o której mowa w pkt 2.4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
2.6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu wystawianym przez Sprzedawcę.
3.1. Serwis umożliwia dokonanie płatności za zakupiony Produkt za pośrednictwem elektronicznego serwisu płatności (Przelewy24.pl).
3.2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego serwisu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny serwis płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
3.3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia.
3.4. Produkt zostanie udostępniony dopiero po jego opłaceniu.
1.1. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta, Newsletter).
1.2. Użytkownik może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@annadyjak.pl
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną w przypadku naruszenia Regulaminu
1.4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość. 2. Usługodawca i Użytkownik mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w Serwisie, w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
VII. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
1.2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
1.3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
1.4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Użytkownika podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Użytkownika sposób.
2.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
2.2. Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy Sprzedawcy.
2.3. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
2.4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
2.5. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
2.6. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
VIII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1.1. Użytkownik będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 1.2. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu może odstąpić od umowy, liczy się od dnia w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu zawarł umowę o świadczenie usług.
1.3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu w przypadku umowy:
1.4. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania wykonania usługi, to ma On obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
1.5. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
2.1. Z zastrzeżeniem pkt 2.10 niniejszego rozdziału, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie w terminie 14 dni lub terminie dłuższym, wskazanym przez danego Sprzedawcę (tzw. zwrot). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sprzedawcę lub Serwis oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2.2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy, z którym zawarł Umowę Sprzedaży lub przekazać go osobie upoważnionej przez niego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
2.3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres wskazany przez Sprzedawcę, u którego wykonuje się prawo odstąpienia. 2.4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
2.5. Z zastrzeżeniem pkt 2.6 oraz 2.8 niniejszego rozdziału, Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, płatności związanych z Umową Sprzedaży, od której Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu odstępuje, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 2.7 niniejszego rozdziału, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
2.6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, to nie jest on zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
2.7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub od podmiotu, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
2.8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
2.9. Termin, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Konsument objął Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
2.10.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub odpowiednio podmiotowi, o którym mowa w rozdziale IX Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:
2.11.Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
2.1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych, 2.2. odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z rozdziałem VII Regulaminu,
2.3. prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z rozdziałem VIII Regulaminu.
tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Serwisu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,
5.2. w związku z niewłaściwym korzystaniem z Serwisu przez Użytkownika oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Użytkownik łączy się z systemem Serwisu,
5.3. za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Serwisu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Użytkowników,
5.4. za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu, a także utratę danych Użytkowników powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich, 5.5. za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Serwisie,
5.6. za niemożność zalogowania się w systemie Serwisu spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Użytkowników,
5.7. za skutki związane z utratą hasła.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
4.1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikiem będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem o którym mowa w rozdziale 9
Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.). 4.2. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikiem niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce siedziby Usługodawcy.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Anna Dyjak © 2024
Ten koszyk działa na platformie Imker 🛒